BIST 100
11.482,60 1,32%
DOLAR
50,1640 0,03%
EURO
55,9608 0,05%
GRAM ALTIN
6.562,23 0,09%
BITCOIN
74.368,00 0,41%
FAİZ
39,49 0,28%
GÜMÜŞ GRAM
83,80 -0,01%
GBP/TRY
67,1077 -0,65%
EUR/USD
1,1143 0,00%
BRENT PETROL
97,05 -0,34%
ÇEYREK ALTIN
10.729,25 0,09%
Konya Açık
Konya hava durumu
0 °
  • ANASAYFA
  • Siyaset
  • En Düşük Emekli Maaşı 16.881 TL’ye Yükseldi. Komisyon Onayladı

En Düşük Emekli Maaşı 16.881 TL’ye Yükseldi. Komisyon Onayladı

En düşük emekli maaşının 16 bin 881 TL’ye yükseltilmesini öngören madde, Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edildi. Düzenlemeyle birlikte en düşük emekli maaşları Temmuz ayından itibaren emeklilerin hesaplarına geçecek.

tbmm,

En Düşük Emekli Maaşı 16.881 TL olarak temmuz ayı itibariyle hesaplarda olacak. Emeklileri yakından ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. En düşük emekli maaşının 16.881 TL’ye çıkarılmasını öngören düzenleme, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edildi.  En Düşük Emekli Maaşı Temmuz ayından itibaren geçerli olacak ve yeni maaş, milyonlarca emeklinin gelirinde kayda değer bir artış sağlayacak.

Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edilen “Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” ile birlikte yalnızca emekli maaşları değil, çeşitli kamu alanlarında da yeni düzenlemeler hayata geçirilecek.

Askeri Terfilerde Yeni Kriterler Getirildi

Teklif kapsamında korgeneral ve koramiral rütbelerine yükselmek isteyen subaylar için yeni şartlar belirlendi. Bu rütbelere yükselebilmek için Harp Enstitüsü Komuta ve Kurmay öğreniminin başarıyla tamamlanmış olması ve muharip sınıf general veya amiral olunması gerekecek.

Buna ek olarak, kuvvet komutanlıklarına atanan orgeneral ve oramirallerin yaş haddinin 67 olduğu vurgulandı. Ancak, Cumhurbaşkanı kararıyla bu süre her seferinde birer yıl olmak üzere 72 yaşına kadar uzatılabilecek.

Harp Akademisi Mezunlarına Eşdeğerlik Hakkı

Harp akademilerini başarıyla tamamlayan personelin, kuvvet harp enstitülerinde komuta ve kurmay öğrenimini tamamlamış sayılacağı hükme bağlandı. Böylece akademi mezunları için önemli bir eşdeğerlik sağlanmış oldu.

Döner Sermaye ve Bakanlık Yetkileri Genişletiliyor

Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı Doğa Koruma ve Milli Parklar Döner Sermaye İşletmeleri, mevcut yapısıyla faaliyetlerine devam edecek. Ayrıca, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na döner sermaye işletmeleri kurma yetkisi verildi. Bu kapsamda işletmelere toplam 100 milyon TL sermaye tahsis edilecek.

Gençlik ve Spor Bakanlığı’nda Esnek Çalışma Saatleri

Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesindeki gençlik merkezleri, genç ofisler, yurtlar, kamplar ve spor tesislerinde görev yapan memur ve sözleşmeli personelin çalışma saatleri Bakanlık tarafından belirlenecek. Böylece daha esnek bir çalışma düzeni oluşturulması hedefleniyor.

SGK’dan Yurtdışı Başvurularına Yeni Düzenleme

Son olarak, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) yurtdışından alınacak başvurulara ilişkin hükümleri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yeniden düzenlenecek. Bu adım, yurt dışında yaşayan vatandaşların işlemlerini kolaylaştırmayı amaçlıyor.

Özetle, yapılan yasal düzenlemelerle hem emekli maaşlarında artış sağlandı hem de kamu yönetimi ve personel sistemine ilişkin birçok alanda yapısal değişiklikler getirildi. Temmuz ayı itibarıyla yürürlüğe girecek bu yenilikler, geniş bir kesimi doğrudan etkileyecek.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?